Özel Kumru Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Hizmetlerimiz»Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik tedavi ve rehabilitasyon, doğuştan ya da sonradan edinilmiş, kas, sinir ve iskelet sistemi problemlerinin yanı sıra, nörolojik hastalıklar, ortopedik problemler, fıtık, felç, travma, ağrı, kireçlenme, ameliyatlardan sonra gelişen fonksiyon bozuklukları ve diğer hastalıklara bağlı olarak ortaya çıkan hareket kısıtlılıklarının tanı, tedavi ve önleyici tedavisi ile ilgilenen bir uzmanlık dalıdır.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonun amaçları nelerdir?
Akut ve kronik ağrı tedavisi
Romatizmal hastalıklar tedavi ve takibi
Ortopedik rehabilitasyon ve spor yaralanmaları
Nörolojik ve nöromuskulaer hastalıkların rehabilitasyonu
Pediatrik rehabilitasyon
Metabolik kemik hastalıkları (Osteoporoz vb.)
Doğumsal veya edinsel eklem ve kemik bozuklukları
Yanık sonrası rehabilitasyon
Kardiyak rehabilitasyon
Geriatrik rehabilitasyon

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları, tıbbi ve cerrahi tedaviler yetersiz-etkisiz-gereksiz ise, hastalığın kronikleşme ve ilerleme ihtimali varsa, günlük yaşamı olumsuz etkiliyorsa veya sakatlık gelişmişse yararlı ve gerekli olabilir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uygulamaları Nelerdir?
Hastalığın durumuna göre uygun bir fizik tedavi programı planlanır. Fizik tedavi, uzman hekim denetiminde yapılmalıdır. Bu tedavi programı ilaç ve fizik tedavi ajanlarının uygulanması ve terapötik egzersizlerden bir veya birkaçını içerebilir.

Uygulanacak Fizik Tedavi programı
Soğuk tatbiki,
Yüzeyel ısı (infraruj, sıcak paket, parafin, girdap banyosu),
Derin ısı (ultrason, kısa dalga diatermi, radar),
Elektroterapi (tens, elekrostimülasyon, vakum-enterferans, diadinami, galvanık-faradik akım)
Hidroterapi (kontrast banyo, kaplıca tedavisi, su altı masaj, elektrogalvanik banyo, girdap banyosu),
Mekanoterapi (mobilizasyon ve manipülasyon, traksiyon, pnömatik kompresyon, splint, breys, korse, bandaj, baston vs destekleri),
Tedavi edici egzersiz uygulamaları gibi
Fizik tedavi yöntemlerinden biri veya bir kaçını içerebilir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon kapsamındaki tedaviler nelerdir?
Akut ve kronik ağrı tedavisi
Romatizmal hastalıklar tedavi ve takibi
Ortopedik rehabilitasyon ve spor yaralanmaları
Nörolojik ve nöromuskulaer hastalıkların rehabilitasyonu
Pediatrik rehabilitasyon
Metabolik kemik hastalıkları (Osteoporoz vb.)
Doğumsal veya edinsel eklem ve kemik bozuklukları
Yanık sonrası rehabilitasyon
Kardiyak rehabilitasyon
Geriatrik rehabilitasyon.

Fizik Tedavinin Süresi Ne Kadardır? Fizik tedavi seanslar halinde yapılır. 1-1.5 saatlik toplam 15-20 seans uygulanır. Rehabilitasyon ise daha uzun bir süreçtir, tedavi yıllarca sürebilir.

Fizik Tedavi Uygulamaları Ağrılı Mıdır? Fizik tedavi uygulamaları sırasında hasta ağrı duymaz. Ancak, hastada eklem kısıtlılığı mevcutsa, örneğin omuzunu kaldıramıyorsa, o zaman fizyoterapist, germe egzersizleri yapacağından hafif ağrı olabilir.

Sakıncalı Olduğu Durumlar Nelerdir? İltihabi (enflamatuar) romatizmal hastalıkların aktif dönemleri (eklemlerin, şiş, sıcak ve ağrılı olduğu dönemler), damar tıkanıklıkları, varisler, açık yaralar ve iltihaplı bölgeler üzerine uygulama sakıncalıdır.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uygulamalarının Olası Risk ve Yan Etkileri Nelerdir?
1. Yan etki ve riskleri oldukça az olan tedavi yaklaşımlarıdır. Bununla birlikte, nadir de olsa cilt kızarıklıkları, hassasiyet gibi istenmeyen etkiler görülebilir.
2. Çok daha nadir görülen önemli riskler cilt yanıkları, kalp ritm bozuklukları, ciltte aşırı duyarlılık, kan basıncı değişiklikleri, eklem kısıtlılıklarının açılması sırasında kas-tendon hasarlanması-kopması, elektrik çarpmasıdır.
3. Riskler uygun teknik, yeterli tıbbi malzeme ve deneyimli tıbbi personel varlığında nadiren görülmektedir.
4. Bu durumların görülme sıklığını en aza indirmek için uygulama öncesi tıbbi durumunuz hakkında doktorunuza detaylı bilgi vermelisiniz. Bilinen ilaç alerjisi durumlarını, hastalıklarınızı doktorunuza belirtmelisiniz.